Historisk efterlysning

Her kan man diskutere arkæologiske fund og historiske kilder relateret til buer og pile og brugen af disse i jagt og krig
maasha

Historisk efterlysning

Indlægaf maasha » 5. feb 2017, 17:44

Hvor i København foregår dette?
Redaktionen på 'Danmark på film' kan ikke stedfæste dette klip. Kan du hjælpe? Vi ved, at det er fra 1945 og i København - men nærmere kan vi ikke komme. Hvis du kender stedet, eller har historier om bueskytterne, så skriv meget gerne på vores website her:

http://filmcentralen.dk/museum/danmark- ... vn-traener

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Re: Historisk efterlysning

Indlægaf JonJagd » 6. feb 2017, 19:32

Jeg tror, at jeg har set noget i en gammel scrap-bog fra Københavns Bueskyttelaug, da jeg var formand der. Jeg prøver lige at skrive til nogle af mine gamle klubkammerater.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Re: Historisk efterlysning

Indlægaf JonJagd » 6. feb 2017, 20:03

Jeg fandt lige i mine gemmer følgende uddrag fra en artikel af klubbens æresmedlem Poul Heinsen:

Udendørs rykkede klubben i maj 1940 ud på den store, smukt beliggende bane ved Troels Lundsvej, ved K.B.- Hallen. Derefter havde vi i rigtig mange år fra ca. 1946 til 2005 en dejlig udendørs bane med klubhus i Valby Idrætspark.

Det vi kan se på videoen må altså være fra Troels Lundsvej, og jeg tror, at den person man kan se forrest i indslaget er formanden Charles Pelsø.

Jeg har vedhæftet artiklen af Poul Heinsen her i indlægget:
Københavns Bueskyttelaug historie.pdf
Københavns Bueskyttelaugs Historie
(214.54 KiB) Downloadet 76 gange

Tilbage til "Arkæologiske fund og historie"