Jagtbue af osage orange til salg

Her kan man efterlyse buer, pile og andet og tilbyde sine egne ting i bytte eller til salg.
Besvar
Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Jagtbue af osage orange til salg

Indlæg af JonJagd » 1. nov 2016, 22:29

Jeg sælger buen, der bliver vist i artiklen SKYDNING MED LANGBUE

Den er lavet efter forskrifterne i Dean Torges' fremragende bog Hunting the osage bow: A chronicle of craft, hvilket vil sige, at den er relativ kort, så den er nem at have med i skoven, og den har balanceret tiller (det nederste ben er kortere end det øverste).

Længde: 64" (162,5 cm)
Træklængde: 28" (71 cm)
Trækstyrke: 59# (26,5 kg)
Træsort: Osage Orange, en af de stærkeste og mest velegnede træsorter der findes til buer. Lige så godt som takstræ men mere holdbart.
Finish: Valnøddebejdse og matlak
Håndtag: Læder
Streng: Fast flight
Højre/venstre hånd: Buen er lavet til en højrehåndsskytte, der holder buen med venstre hånd.

Pris: 3.000.-

Link til buen på DBA

Billede
Billede
Billede

Buen har nok skudt omkring 1.000 skud, og vil kunne skyde mange tusinde skud endnu.

Er du interesseret i buen, kan du skrive til mig her fra forummet eller via bueogpil.dk's Kontaktformular
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Martin
Geografisk sted: Kvistgård

Re: Jagtbue af osage orange til salg

Indlæg af Martin » 19. maj 2017, 21:29

Hej Jon
Kan godt huske at du engang lavede en Dean Torges bue.
Den er flot ........ :wink:
Ved ikke om du vil være interesseret i en salgs og byttehandel.
Jeg har perfekte osages billets og en perfekt osage stave fra mysticlongbows.com, billet (han sælger ikke længere osage) og osageorange.com (stave).
Desuden flere taks billets i halve stammer samt en masse buegrej, bøger osv.
Hvis du vil være interesseret i en byttehandel hvor ovenstående indgår samt et kontant beløb kunne vi lave en handel.

Hilsen
Martin

Besvar