Bibliomaner?

Her kan man efterlyse buer, pile og andet og tilbyde sine egne ting i bytte eller til salg.
Besvar
OleS-J
Geografisk sted: Sønderborg

Bibliomaner?

Indlæg af OleS-J » 19. maj 2007, 20:45

Hej allesammen
Jeg sidder en gang imellem og føler mig lidt "udenfor", ikke kun geografisk, men også interessemæssigt.
Er der ikke nogen af jer, der har en snert af det bibliomane? Jeg har samlet bøger i mange år, er medlem af flere foreninger i udlandet, men jeg savner nogle herhjemme til at dele interessen med og dele gode fund og oplysninger med.
Jeg falder tit over gode tilbud på sjældne bøger, sidst fik jeg Thompson's "Witchery.." fra 1928 til under kr 300, Pope's "A study of Bows and Arrows" fra 1930 til samme pris, jeg har set Dreyers bog til kr 465, Ahlefeldts "Moderne bueskydning.." til kr 250 og jeg kunne blive ved.
Men mange af de bøger, jeg finder, har jeg allerede og jeg ville egentlig gerne kunne give disse fund videre til nogle her i Danmark, især set i lyset af de horrible priser danske antikvarboghandlere efterhånden tager.
Så hvis der er nogen af jer, der har snerten, så spring ud af (bog)skabet og meld jer.
Go' fornøjelse
Ole

Pederg
Geografisk sted: Køge

Bibliomaner?

Indlæg af Pederg » 20. maj 2007, 17:34

Hej Ole,
Der er ikke nogen grund til at du føler dig udenfor...
Jeg er også bidt af en gal bogorm...
Så hvis du falder over de førnævnte igen... Så sig endelig til!
Jeg ville formentlig springe til. Hvis jeg når det inden der er en anden der siger "her!".

MVH
Peder

OleS-J

Indlæg af OleS-J » 21. maj 2007, 14:10

Hej Peder.
Nu tvivler jeg på, jeg kan gentage de to fund, det svarer nogenlunde til at vinde en af de store præmier i lotto (6 rigtige og deromkring) to gange i træk.
Men hvad har du selv og hvad er du på jagt efter?
At jeg overhovedet fandt de to ovennævnte skyldes, at jeg har jagtet dem intenst i flere år på nettet, og i øjeblikket er jeg ude efter et eks. af Hansards "Archery" fra 1841/49 til en rimelig pris og stand.
Jeg er ved at være rimelig godt dækket ind i bøger udgivet 1928-60, det er udgivelser fra før den tid, der er svære at få fat i. Hansards er en undtagelse, den er nem at finde, men koster som regel lidt for meget.
Lad høre, hvad du er interesseret i, jeg har sikkert set den på et eller andet tidspunkt i cyperspace.
Go' fornøjelse
Ole

OleS-J

Indlæg af OleS-J » 31. maj 2007, 10:58

Hej Peder
Så har jeg (næsten) gjort det igen. Jeg har fundet Thompsons "Witchery.." Pinehurst 1928 udgaven til kr 400, incl forsendelse. Den er nok ikke så velholdt som min udgave (men den er også næsten "mint con."), men det er stadig et godt tilbud for den udgave. Samme sted har jeg set Pope's "Bows and Arrows" i 1962 udgaven til ca 300 incl forsendelse.
Kontakt mig, hvis det har interesse.
Go' fornøjelse
Ole

Pederg
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Pederg » 11. jun 2007, 14:05

Ja tak! Meget gerne!
MVH
Peder

KimPierri
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af KimPierri » 30. jul 2007, 09:15

Hej

Jeg eller en af mine vener kunne også¨godt være interesseret i spændende bøger.

Kim

Besvar