Dura pilefang fra Bearpaw

Her kan man efterlyse buer, pile og andet og tilbyde sine egne ting i bytte eller til salg.
Besvar
larsandersen

Indlæg af larsandersen » 31. okt 2011, 20:45

Hej
Er der nogen der har erfaring med dette pilefang
http://www.iversen-import.dk/pl/Buer_Du ... g_942.aspx

Venlig hilsen
Lars Andersen

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 2. nov 2011, 12:51

Min erfaring med dette net er, at det fungerer, hvis det hænger meget løst og i folder (svært i blæsevejr) og hvis du bruger en flad eller afrundet spids. Bruger du en af de typiske 3D-pilespidser med en konkav/syleformet spids, så ryger den lige igennem.
Så med andre ord kan nettet bruges til at bremse pile, men det kan ikke bruges som en sikkerhedsforanstaltning, der skal gøre det ud for en væg med 100% stopeffekt.

larsandersen

Indlæg af larsandersen » 3. nov 2011, 20:22

Tak for svaret
det lød også for billigt til at være godt.

Venlig hilsen
Lars Andersen

Brugeravatar
switchback
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Indlæg af switchback » 4. nov 2011, 08:49

Vi købte et hos Danage, det er lidt dyrere men funker fint, og vi tager det med når vi er ude og vise jagtbuer og fortælle.

Det er flettet så meningen er, at pilen skal bremses af fletningen. Jo større pilediameter des bedre bremse evne. Spidsen tror jeg ikke betyder alverden. Compoundbuerne har ikke skudt igenne endnu, det har til gengæld min langbue, men en tynd tung Beman. Compoundskytterne påstår naturligvis det skyldes at de rammer målene (-:

Heller ikke det net får mine børn lov at lege bag når vi skyder (-:

Det skal hænge løst. Men spørg evt. Mikael hos DANAGE, han vidste en del om det.

Haller

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 4. nov 2011, 10:27

Der er ikke nogle af de net vi har testet som i enkeltlag kan bruges som et 100% sikkert stop. Så jeg vil ikke på den måde sige, at Dura-nettet er dårligt. Det er ikke lige så robust som det dyrere net fra Danage, men heller ikke det net må opfattes som en 100% sikkerhedsløsning. Vi har det foran bagvæggen i klubben og der ryger også pile igennem ind i mellem. Desuden giver et enkelt skud et lille hul i nettet, der er en svaghed næste gang der rammes det eksakt samme sted.

Spidstypen betyder efter min erfaring rigtig meget. En tynd pil ryger lettere i gennem nettet og en 3D-spids med en syletynd spids kan lave den åbning der gør, at resten af pilen smutter igennem. Jeg mener at de bruger blunts (med samme diameter som pileskaftet) i den video hvor Bodnik tester Dura-nettet, og de går ikke igennem.

Summa summarum - begge net kan i enkeltlag bruges til at bremse en pil mod en baggrund, hvor sikkerheden i forvejen er i orden.

jdpsilver

Indlæg af jdpsilver » 5. nov 2011, 22:04

hej
jeg ringede til en vodbinder og "fik" et stykke brugt tobis trawl det fungere fint

larsandersen

Indlæg af larsandersen » 29. dec 2011, 20:24

så købte jeg alligevel et af de billige Dura pilefang
(og fik det leveret dagen efter jeg bestilte )
Det funger faktisk godt når man bare husker at det skal hænge meget løst.
Jeg skyder med tynde kulfiber pile, men ingen pile er gået helt igennem
nogen er blevet stoppet af fanerne.

Så til den billige pris er det godt.

Venlig hilsen
Lars Andersen

Besvar