Traditionel langbue...

Her kan man efterlyse buer, pile og andet og tilbyde sine egne ting i bytte eller til salg.
Besvar
CarstenM

Traditionel langbue...

Indlæg af CarstenM » 20. maj 2012, 02:08

Hej,

Jeg er ny hér, og er også ret ny omkring bueskydning.
Jeg ønsker at erhverve mig en helt traditionel langbue, men er lidt i tvivl om hvor jeg bedst finder den. Jeg har kigget på nogle få danske forhandleres hjemmesider, men finder mest buer med "pistolgreb", pilehylde, smuk lakering, o.s.v., men det er mere den helt traditionelle langbue jeg eftersøger. Er der evt. nogle hér, der kan guide mig på vej?

Jeg er ca. 175 cm, og har målt mig frem til en træklængde på 67 cm (26") ved at måle fra bryst til fingerspidser, med begge arme strakt lige frem. Jeg er som sagt begynder indenfor sporten, så er lidt i tvivl om hvor høj trækvægt jeg kan tillade mig. Er 40 år og i god fysisk form...

Enhver hjælp modtages taknemmeligt!

M.v.h.
Carsten
Nyborg, Danmark

kai

Traditionel langbue...

Indlæg af kai » 20. maj 2012, 08:12

CarstenM skrev:Hej,

Jeg er ny hér, og er også ret ny omkring bueskydning.
Jeg ønsker at erhverve mig en helt traditionel langbue, men er lidt i tvivl om hvor jeg bedst finder den. Jeg har kigget på nogle få danske forhandleres hjemmesider, men finder mest buer med "pistolgreb", pilehylde, smuk lakering, o.s.v., men det er mere den helt traditionelle langbue jeg eftersøger. Er der evt. nogle hér, der kan guide mig på vej?

Jeg er ca. 175 cm, og har målt mig frem til en træklængde på 67 cm (26") ved at måle fra bryst til fingerspidser, med begge arme strakt lige frem. Jeg er som sagt begynder indenfor sporten, så er lidt i tvivl om hvor høj trækvægt jeg kan tillade mig. Er 40 år og i god fysisk form...

Enhver hjælp modtages taknemmeligt!

M.v.h.
Carsten
Nyborg, Danmark
Der er lidt mere i det end bare højde og drøjde! Jeg vil foreslå at du tager kontakt til bueklub hvor de kan vejlede dig. Velkommen til bueskydningens vidunderlige verden.
Mange hilsner Kai
kbl-bueskydning.dk
grevebueskytter.dk

Pdvs

Traditionel langbue...

Indlæg af Pdvs » 31. maj 2012, 17:51

Hej Carsten jeg synes du skal finde en klub i nærheden af dig jeg går selv i broby bueklub og der er vi 6 traditionelle skytter og vi kan sagtens bruge flere. ( det er nok lidt langt for dig at kører men alligevel) ellers skal du kigge på dbsf.dk efter en klub nær dig

LarsW
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af LarsW » 31. maj 2012, 21:55

Hej Carsten
Jeg tilslutter mig de andre forslag: kontakt en bueklub i nærheden.
Hvis du har interesse i selv at bygge en bue, så kig her:
buemagerlauget.dk
Hvis du blot vil skyde - og måske have et godt råd eller to:
midtfynsbueklub.dk
(ikke så langt fra Nyborg som Nr. Broby er)

Mvh.
Lars

Besvar