Faneapparat

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
Michael Lind
Geografisk sted: Århus

Faneapparat

Indlæg af Michael Lind » 8. jan 2005, 15:56

Hej allesammen.
Hvilket/ hvilke faneapparater bruger I?
Hvilke andre værktøjer skal jeg investere i for at jeg kan komme rigtigt i gang med selv at lave mine pile?
Man skal hører meget før ørerne falder af :-)

biojsn
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af biojsn » 8. jan 2005, 19:56

Arten Toolgate faneapperat. Ikke ligefrem "raketvidenskab", men det har lavet en del pile efterhånden.
Jeg har naturligvis en Bitzenburger på ønskelisten, men bilen skulle lige have vinterdæk på (Først sikkerhed, så fornøjelse).
Martin Archery har vist nok lavet en billigere klon af Bitzenburgeren???

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 9. jan 2005, 14:16

Arten var mit første faneapparat og jeg synes det er rigtig godt. Eneste ulempe ved apparatet er at det ikke umiddelbart muliggør udvidelse til at kunne påsætte helical faner. Det kan dog løses. Jeg købte en ekstra klamme, satte den ene ende i en skruetvinge og og tog fat i den anden ende med en tang og så vred jeg ellers hele klammen. Den klamme kunne godt bruges til at påsætte helical faner. Der skulle blot eksperimenteres lidt med magneten på holderen for at få det til at sidde rigtigt.

Der findes andre billige apparater som sagtens kan bruges til at påsætte fjerene fuldt ud lige så godt som Bitzenburger. Hvis du er resultatorienteret og gerne vil spare nogle penge så er Arten et godt bud. Hvis du holder af godt håndværk og gerne vil have det bedste så kan du købe et Bitzenburger fra England eller USA. Så kan du spare nogle penge.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Besvar