Fyrtræs skæfter m tung spine

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
jazha
Geografisk sted: Borum Byvej 10

Indlæg af jazha » 12. nov 2006, 14:45

Hej.
Et par spørgsmål. Jeg skyder med en 60# griffon fra Border Bows min træklængde er 28 tommer,og jeg har lidt problemer med at finde træskæfter der eer stive nok.Jeg skyder med carbon pile til daglig,men vil gerne have nogle gode træpile til evt. tuneringer næste år.Jeg var inde og chekke borders anbefalinger på spine til deres recurves,i følge den skal jeg bruge spine 75/80.Det er så godt nok til recurves,men der er næsten lige så meget hug på en Griffon,så det må da være i nærheden.
SÅ kommer spørgsmålet-HVOR kan man købe træskæfter i den stivhedsgrad,helst i fyr,når tømmerhandelsrundstoksversionen er lidt uoverskuelig? Helst et sted hvor de kan fås rimelig velsorteret,jeg har fundet bogen sport welt.de i tyskland,men deres stiveste skæfter er 70/75 jeg købte nogle af deres skæfter 60/65 for en måned siden,men de er alt før bløde selv med en 100 grain spids.Håber der er hjælp at finde,selvom jeg nok har luret at det er et gør det selv folk,der huserer herinde.
Langbue er lykken.
Jazha

biojsn
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af biojsn » 13. nov 2006, 10:53

Prøv http://www.bogensport-bodnik.de/
Se side 4 under pileskafter.
Man betaler ved bankoverførsel, der kommer en mail med udførlige instruktioner, når man har bestilt.
/Jan

Olaf
Geografisk sted: Tommerup

Indlæg af Olaf » 13. nov 2006, 11:12

Du kunne også prøve http://www.whitewood.de/ de har et stort udvalg i forskælligt træ.

Olaf

jazha

Indlæg af jazha » 13. nov 2006, 14:50

Tak for tipsene-whitewood ser meget lovende ud.Lærkeskæfter i tung spine i 11/32, haps.
Jazha
Hoka hey.
Jazha

Olaf
Geografisk sted: Tommerup

Indlæg af Olaf » 13. nov 2006, 15:12

Jeg har hørt lærkeskafterne skulle være ret gode :!: , hvis du køber dem må du gerne lige fortælle hvad du synes .

Olaf

jazha

Indlæg af jazha » 13. nov 2006, 16:18

Det skal jeg gøre.Jeg fik lige genopdaget mine tyskkundskaber i en telefonbestilling på 2 dusin lærkeskæfter,nøje sorteret efter spine og vægt mod ekstra betaling-lige hvad jeg var på udkig efter.Jeg vender tilbage når pilenissen har været her :D .
Jazha
Hoka hey.
Jazha

Besvar