Pile

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
Degn

Pile

Indlæg af Degn » 5. nov 2008, 19:23

Jeg har lige skaffet mig en helt ny bue så nu mangler jeg bare nogle nye pile.

Er der nogle der sælger pile til en billig pris.

Eller er der nogle der ved hvor man kan købe pilespidser og gåsefjer. Og er der nogle der kan svare på hvad det bedste pile træ er.

Og endelig er der nogle der har nogle gode fif til en god pil.

Fisker
Geografisk sted: Rynkeby, Fyn

Pile

Indlæg af Fisker » 9. nov 2008, 19:00

Hej Degn

Det klart billiste er at lave pilene selv, ang. spidser, faner, nocker og skafter kan alt sammen købes ved baldur, langbue dk. eller andre, se blandt denne sides links der er mange forhandlere nævnt.

ang. skafter kan det gøres billigere ved at købe 8 mm rundstok ved en alm. tommerhandel. så skal du bare være opmærksom på at få fat i de lige og pæne stykker. men selvom du kommer til at sortere noget fra er det stadigt billigst.

rundstok pile skafter er generelt i en lidt lavere spine (stivhed) end det du kan købe, men det betyder ikke det helt store med mindre du er en super skytte.

du skal nok regne med at du kommer til at miste/krække de første pile lidt hurtigt så de behøver måske ikke være af de dyreste materialer og være dem du bruger mest tid på at male/gøre flotte.

hvis du har andre/flere spørgsmål så bare skriv.

mvh.

Adam og Benjamin larsen
"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." - W.C. Fields

Besvar