Pilespidser til en nybegynder

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
Yakitawa

Pilespidser til en nybegynder

Indlæg af Yakitawa » 2. aug 2009, 23:40

Hey allesammen.

Jeg har fået anskaffet mig en Fred Bear Instinct bue(compound), som har været enormt spændende at skyde med - Men! Jeg bemærkede at det er dumt at skyde uden pilespidser, da det skubber en masse jord ind i pilen, så jeg skal have fundet mig nogle pilespidser, som kan bruges på målskydning.

Jeg har prøvet Cabela's hjemmeside, men de har kun hardcore barberblade-shock pile, der er beregnet til at flænse kød og ben.

Kan i linke til nogen gode trænnings-pilespidser, eller skal jeg til at lave dem selv?

Der fulgte denne skala med til pilene - Aner ikke hvordan jeg læser den, men det kan være at i gør ;)
Billede

EDIT:
Det skal lige siges, at der medfulgte en form for "adapter" til pilene, så man kan sætte mindre spidser på.

HLN
Geografisk sted: Tisvilde

Indlæg af HLN » 3. aug 2009, 12:50

Træningspilespidser kan fås hos Linå i Silkeborg.
www.linaa.dk
vh Hln

Yakitawa

Indlæg af Yakitawa » 4. aug 2009, 00:15

Tak for det :)

Jeg fandt frem til dem her:
http://www.linaa.dk/shop/pilespidser-ti ... 1763p.html

De kan bruges:), men jeg er i tvivl om de passer... Det er ikke noget problem, hvis de er for små, men hvis de er for store, så kan jeg ikke sætte dem ind i mine pile, der er lavet af carbon. Det udvider sig nemlig ikke ;)

Anyways - Jeg køber et dusin af dem.

Off-tpoic: Er der nogen arrangementer, hvor i skyder til måls, eller er der nogen her som bor nord for limfjorden?(Nordjylland).

EDIT: Hm, jeg får nok brug for nogen afmålte pilspidser, som kan beskytte pilen(Altså nogen spidser der sidder udenom pilen). Dem jeg fandt dur ikke helt til det her :/ Kan jeg få et direkte link?

Yakitawa

Indlæg af Yakitawa » 4. aug 2009, 23:07

Okay, det virker ikke.

Kan jeg få noget hjælp? Skal jeg sige hvor meget mine pile vejer, diameter, længde, navn, farve, whatever - Hvis ikke, kan i så ikke sparke mig hen et sted, hvor man kan læse om det?, for jeg er helt ny til det her.

martinc

Indlæg af martinc » 5. aug 2009, 01:40

prøv denne side http://www.langbue.dk/
det er en dansk side, han sku være til og tale med, og han kan sikkert guide dig i den retning du skal. Det kan være det bedste ville være og bestille et par færdige pile til din bue, det er nemmere/billigere end og starte med og bestille stumper, også prøve og bikse noget sammen selv :)

Yakitawa

Indlæg af Yakitawa » 6. aug 2009, 15:10

Takker :)

Yakitawa

Indlæg af Yakitawa » 10. aug 2009, 22:27

Cool - Jeg har bestilt de rette spidser nu. Danage vidste lige hvad jeg skulle have :D

Tak til jer allesammen, men jeg hopper altså ikke af endnu - Jeg har stadig nogle ting, jeg gerne vil have svar på.
Er det normalt at en pil's "gummi-fjer" bliver flænset op efter ca. 6 skyd? Jeg har en stærk mistanke, at det er min pilehylde, men måske er det meget normalt?

Brugeravatar
switchback
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Indlæg af switchback » 11. aug 2009, 09:39

"Gummifjer" er faktisk bedst til buer, hvor der ikke er fane kontakt. Du skal have nogle med fjer, hvis du har fanekontakt og det har du tydeligvis. Eller også skal der skrues lidt på buen.

Kig til Hjallerup Jagtforening en søndag 10-12 eller onsdag aften 19-20. Der er et par stykker der kan hjælpe dig og det er da på den rigtige side af fjorden (-:

Yakitawa

Indlæg af Yakitawa » 11. aug 2009, 22:43

Ok :) Jeg ser om jeg kan komme næste Søndag(Efter den her uge)

Tak for det - Nu burde denne tråd lige så stille dø ud, da jeg har fundet et andet sted at plage med spørgsmål. ;)

Besvar