Import af pileskafter

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
Stig Nielsen

Import af pileskafter

Indlæg af Stig Nielsen » 11. aug 2009, 22:32

Hej alle
Jeg har fra flere sider - bl.a. en leverandør i USA - hørt om problemer med import af pileskafter, spidser m.m. fra udlandet.
Post Danmark vil ikke håndtere disse "forfærdelige våben". Jeg har derfor henvendt mig til Post Danmark for at få en forklaring og oplysninger om hvorledes man skal gebærde sig for at undgå at det hele sendes tilbage til afsender.
Post Danmark oplyser, at man bør bede sin leverandør om at sende pileskafterne for sig selv og spidserne for sig selv. Og så skal man bede leverandøren om ikke at skrive noget med bueskydning (archery)på forsendelsens papirer. Så skulle de hele gå glat. Hvem vil stoppe en pakke "blomsterpinde"? Alt hvad der står bue på betragtes på lige fod med f.eks. softguns som jo heller ikke er omfattet af våbenlovgivningen, men alligevel behandles som våben.
Stig
LLL

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Import af pileskafter

Indlæg af JonJagd » 12. aug 2009, 08:03

Det var da alligevel utroligt! Og det gælder helt almindelige feltspidser?
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Stig Nielsen

Import af pileskafter

Indlæg af Stig Nielsen » 12. aug 2009, 17:59

Ja - Terrorlovgivningen har fået nogle spøjse følgevirkninger
vh
Stig

martinc

Indlæg af martinc » 15. aug 2009, 13:48

jeg har bestilt mange pileskafter, spidser, nocker, og fjer på en gang uden problemer. jeg har sågar bestilt krigs spidser (warheads :D ) og bodkin spidser uden der blev kigget særligt på det, men det er så fra tyskland og irland skal det lige siges.

Besvar