poppel

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
senbeserkern
Geografisk sted: Rønne

poppel

Indlæg af senbeserkern » 29. mar 2011, 00:15

hej
er der nogen der hved hvor man kan skaffe nogen lunde billig poppel stave til pile

hilsen senbeserkern

bolsjedyr
Geografisk sted: Sønderborg

poppel

Indlæg af bolsjedyr » 30. apr 2011, 20:21

Hej senbeserkern
Nu er jeg ikke kendt på Bornholm og ved ikke hvor der står popler dér, men jeg vil ikke tro der er nogen protester, hvis du spørger pænt hos nogen der har en allé med stynede popler :-)
...Alternativt kunne du kigge ind hos en planteskole og få nogle helt unge træer, plante dem med stammen vandret og håbe på at der kommer en pæn række op - de skulle kunne høstes i løbet af et par år... i mellemtiden kan du så tage i byggemarkedet og sortere lidt ud i deres 8mm rundstokke (fyrretræ) - det virker fint her.
"If two men are to compete, it should be in archery. As they face the same direction, trying to accomplish the same goal, it is the most civilized of sports."
Confucius

senbeserkern

poppel

Indlæg af senbeserkern » 19. maj 2011, 14:18

mange tak for svaret bolsjedyr

bolsjedyr

poppel

Indlæg af bolsjedyr » 3. jun 2011, 13:43

Velbekomme.
Jeg håber du finder noget - ellers kan du evt. prøve med unge skud fra vildrose (hunderose/hybenrose) - de skulle også være velegnede, er ofte nærmest snorlige og så vidt jeg ved er der vildtvoksende vildrose over det meste af DK. :-)
Jeg har ikke afprøvet det selv, men jeg har læst at mange er meget glade for at bruge det.
"If two men are to compete, it should be in archery. As they face the same direction, trying to accomplish the same goal, it is the most civilized of sports."
Confucius

senbeserkern

poppel

Indlæg af senbeserkern » 16. aug 2011, 19:07

takker det må jeg må prøve tror du at bromber stingler kan bruges kan få dem i en tykkelse af 12mm og 1m lang

bolsjedyr

poppel

Indlæg af bolsjedyr » 16. aug 2011, 20:39

Det har jeg godt nok aldrig hørt om nogen der prøvede, men hvis det var mig, ville jeg da gøre forsøget :-) Det er jo gratis og så har du lært noget uanset udkommet.
Sørg for at forsegle enderne med fx lim (så de ikke flækker) og lagre råmaterialet godt bundet sammen, så de ikke bliver nær så skæve under tørringen.
Confucius

senbeserkern

poppel

Indlæg af senbeserkern » 16. aug 2011, 21:48

det hvil jeg gøre tak for rådet

Besvar