Ny bue, hjælp !!

Stil spørgsmål og giv svar eller del dine erfaringer med andre.
Besvar
Brugeravatar
SRN
Geografisk sted: Kbh

Ny bue, hjælp !!

Indlæg af SRN » 29. sep 2010, 10:31

Jeg har købt mig en fiber langbue, men er i tvivl om det er den rigtige streng der er med.
Det er en 45# Black Raven, der er 68" lang.
Når jeg strenger den op, uden at sno strengen, får den en strenghøjde på 22cm :shock:
Er det ikke alt for meget ??? Jeg havde forventet 15-16cm som man så kunne forøge ved at sno strengen.
Strengen er 161,5cm lang.

Håber på lidt input, inden jeg brokker mig til leverandøren :wink:

Hvor meget hastighed mister jeg ??
Mvh

Steen

Henkel

Ny bue, hjælp !!

Indlæg af Henkel » 30. sep 2010, 07:25

Ja ,det lyder af meget. Når man køber en ny bue bør der medfølge instuktioner om min. og max strenghøjde, samt tips til den bedste tuning af buen.

>>--------------------> Henkel

Brugeravatar
SRN

Re: Ny bue, hjælp !!

Indlæg af SRN » 30. sep 2010, 11:26

Henkel skrev:Ja ,det lyder af meget. Når man køber en ny bue bør der medfølge instuktioner om min. og max strenghøjde, samt tips til den bedste tuning af buen
Det troede jeg også, eller bare et link til en hjemmeside hvor det stod, men nej. Jeg har talt med leverandøren og svaret var : "Det er en standard streng der passer til buen".
Jeg tror jeg skyder med den som den er, og så snart jeg kommer i nærheden af et strengeapparat, laver jeg en ny streng til den.
Mvh

Steen

Henkel

Indlæg af Henkel » 30. sep 2010, 20:19

Du SKAL have en min. og max. højde af buemageren, alt andet er useriøst, hvem har lavet den ?

LarsW
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af LarsW » 30. sep 2010, 22:56

Hej Steen

Jeg har ikke kunnet finde Black Raven på nettet - det skulle vel ikke være en Raven Black Hawk?
En sådan er vist på Danage's hjemmeside i opstrenget tilstand - en opmåling (tælling af pixels) giver et forhold mellem nock-to-nock længden og strenghøjden på ca. 8,5, måske lidt mindre. Med 68" længde vil det give en strenghøjde på 8" (måske en lille smule mere), dvs. 21 cm. Så hvis ellers billedet på hjemmesiden viser en korrekt opstrenget bue, så er de 22 cm ikke helt hen i vejret - selv om det jo burde være med en streng med et vist antal snoninger.
Jeg fandt også et andet billede - forhold 630/75, dvs. ca. 8,4, altså godt 21 cm. Så det er nok ikke helt hen i skoven med de 22 cm.

Mvh. Lars

Brugeravatar
SRN

Indlæg af SRN » 1. okt 2010, 08:42

Som Lars skriver er det en Raven Archery Black Hawk fra Danage.
Jeg har ikke kunnet finde dem på nettet, så jeg prøver lige at få flere data fra Danage på mandag.

Jeg har selv lavet samme forholdsregning, og så en bue mage til da jeg var hos Buemagerlauget og skyde i weekenden. Så det er nok bare sådan det er :oops:

Jeg må hellere få skudt med den :D

Tak for hjælpen
Mvh

Steen

Besvar