Recurvebue til en begynder.

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
JesperD

Indlæg af JesperD » 8. jan 2013, 20:47

Hej.
Jeg er en ung mand på 20, der er lidt mere end intereseret i bueskydning.
Har læst rundt omkring om diverse regler for brug af buer og hvilke krav man bør stille til sin bue.

Det jeg mest tænker over er størrelsen(træk og pund) på en evt. bue jeg ville købe.
Altså, jeg er en ung mand, der er 195cm høj, normal af bygning.
efter hvad jeg kan læse mig til har jeg en træklængde på ca. 30". og vil kunne bruge en bue på omkring de 45pund. da jeg gerne vil kunne blive bedere med dem.
Har overvejet at få en med mindre pund, for lige og få "taget" på buen, og så gå op i pund. men der er jeg gået lidt fra.

Har i nogle ideer til en evt. bue?
pris: Ca. 2000-2500 +/- kr unden udstyr.

har kun prøvet bueskydning få gange, og har den ulempe at der er 45min til de nærmeste bueskytteklubber(såvidt jeg ved), Aalborg og frederikshavn, bor i Hirtshals. så det er ikke der jeg vil bruge al min fritid, højst et par gange om måneden.
kan så heldigvis skyde ved et familie medlem der har landpladsen til det.

Mvh. Jesper Dam.

hotshot
Geografisk sted: Skuldevig

Indlæg af hotshot » 8. jan 2013, 21:55

Køb hellere en compund bue hvis du tror det er nemt at skyde bue.
mvh.

JesperD

Indlæg af JesperD » 8. jan 2013, 22:03

Det har jeg nu heller ingen forestillinger om det skulle være, er bare lidt mere fan af Recurvebuen. men som sagt, har jeg meget lidt forstand på det, og er helt klart åben for forslag.

Mvh Jesper.

hotshot
Geografisk sted: Skuldevig

Indlæg af hotshot » 9. jan 2013, 18:10

Det er vigtigt du for lært det ordenligt fra starten, så de 45 min. Er godt givet ud. 45# er alt for meget at lægge ud med.
25-30# er rigeligt at starte med. Se evt her:http://www.bogensportwelt.de/Sportboegen-SETS
eller prøv danage.dk MVH.

Besvar