Howard Hill

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
Rumblebeast
Geografisk sted: Vancouver B.C

Howard Hill

Indlæg af Rumblebeast » 4. jun 2004, 16:25

Jeg har netop læst i Information idag at der en kommet en ny dvd udgivelse af Errol Flynn´s "the adventures of Robin Hood" fra 1938. Denne dvd skulle indeholde en film med Howard Hill som viser ting med sin bue.

Bjørn

JacobSandberg
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Indlæg af JacobSandberg » 4. jun 2004, 21:50

Kender ikke den nye dvd. Men jeg ved at HH stod for al bueskydningen i filmen. Bla. slukker et stearinlys med en pil. Han skyder også folk med rigtige pile som så sidder fast i en slags træ brynje lavet til lejligheden. Kunne være sjov at se !

Jacob

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 7. jun 2004, 17:02

Jeg har faktisk den film på video. Den er sjov på mange måder. For det første fordi den er munter på en måde som ville falde totalt igennem i dag i en moderne film. Ingen ville acceptere det. Men det gør at den er meget tættere på den stemning der er i Howard Pyles bog om Robin Hood end Kevin Costner-versionen fra 1991. Den kan de fleste vist blive enige om kun har nogle få kvaliteter. Der er dog nogle enkelte skuespilpræstationer, som jeg synes er meget gode. F.eks. kan jeg godt lide sheriffen, som jeg synes er ekstremt komisk, og Lille John som har en meget sympatisk rolle og desuden taler engelsk i modsætning til Kevin Costner.

Filmen med Errol Flynn fra 1937 er flot på en helt anden måde. Den foregiver ikke at skulle være en alvorlig eller socialrealistisk film om middelalderen. Den er farverig og dejlig naivistisk. Og så er stjernen jo Errol Flynn, som var langt mere som den Robin Hood der er beskrevet i bøgerne end den mutte Kevin Costner. Og så er der jo de rigtig gode bueskydningsscener, hvor Howard Hill rent faktisk skyder på løbende stuntmænd. Og så har den jo det helt specielle mytestof i sig, at der rent faktisk blev udskrevet en turnering, for at finde frem til den bueskytte, der kunne udføre de skydestunts der skulle laves.

Det lyder spændende med den DVD-version. Jeg har flere gange tænkt på hvordan scenen med den flækkede pil laves. Det er tydeligt at han rammer pilen, og det er såmænd ikke så overraskende når man tager hans evner med langbuen i betragtning, men det ser lidt specielt ud og begge halvdele af den flækkede pil bliver siddende i skiven. Så et elelr andet fikumdik bliver der vist lavet.

Men som Jacob siger, hvis Hill ku så ka jeg også :)

Billede

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 8. jun 2004, 23:51

Her er lige et andet godt billede af Basil Rathbone og Howard Hill taget under optagelserne til filmen "Robin Hood":
Billede
Der kan ses flere billeder på http://www.basilrathbone.net/gallery/candids/.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Rumblebeast
Geografisk sted: Vancouver B.C

Indlæg af Rumblebeast » 19. jan 2005, 11:09

http://home.scarlet.be/olivier_picard/filmdoc/index.htm

Her er opført nogle små HH film. Er der nogen der ligger inde med dem? Jeg gad godt at se dem.

mvh Bjørn

Brugeravatar
R.lund.
Geografisk sted: N.sj

HH

Indlæg af R.lund. » 18. feb 2005, 00:20

Vidste du at..!
Howard Hill har en rekord i at trække den tungeste langbue, 172-pound. En rekord han har haft i 43 år.
" kilde FADB "

Besvar