Pilekogger

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
Michael Lind
Geografisk sted: Århus

Pilekogger

Indlæg af Michael Lind » 21. dec 2004, 12:17

Hej allesammen.
Jeg har et lille spørgsmål ang. pilekogger.
Jeg er ny indenfor "branchen" skal til at begynde at skyde, men planen er at jeg ENGANG når jeg er blevet dygtig nok vil tage tegnet men nu gælder det først om at finde det rette udstyr! Derfor spørger jeg nu om i har nogle forslag til pilekogger? Jeg har siddet og kigget lidt på den tyske side (bogensport-bodnik) og de har jo meget godt. men de har nogle man spænder på buen hvor pilene så hænger, ER de gode eller skal jeg evt. invistere i noget andet HVIS jeg da ikke selv skulle lave et? I så fald har i så nogle gode ideer til udseende osv????

Håber nogen vil kigge på mit indlæg og smide en lille kommentar.
Man skal hører meget før ørerne falder af :-)

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 21. dec 2004, 18:07

Hej Michael

Det kommer jo an på formålet. Hvis du vil have et der er specielt godt til jagt kunne du evt. overveje Chief eller Stealth koggerne fra Jacks Traditional Archery:
http://selfbow.com/jackstraditionalarchery/jacks.html
De er selvsagt også gode til andre formål, f.eks. at have med på 3-D-banen. De er nemlig ret praktiske når man bevæger sig gennem skoven.

Du kan også købe et traditionelt rygkogger. De findes i utrolig mange udgaver.

Buekoggeret er en anden mulighed. Så har man det hele siddende på buen, og det kan jo også være tillokkende. Jeg har aldrig selv haft et men kender flere der bruger det. Det gør buen lidt tungere og det synes mange er en fordel og hjælp til at opnå højere præcision.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Besvar