Buejagt bog??

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
Jacha

Buejagt bog??

Indlæg af Jacha » 27. jan 2008, 23:51

Hej jeg kunne godt tænke mig en bog om buejagt teori og komponenter (viser og forklarer funktionen af de forskellige buedele og fagord indenfor bueskydning) så man lærer det hele fra bunden af, hvis der ellers er sådan en slags bog? synes ellers ikke rigtig der er noget om det på nettet. Nogle forslag?

På forhånd tak.

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Buejagt bog??

Indlæg af JonJagd » 28. jan 2008, 13:47

Hej Jacha
Mulighederne er intet mindre end uendelige (og det findes alt sammen på nettet) og afhænger kun af hvor dine præferencer ligger. Nu kender jeg selv kun noget til tradionelle buer og udstyr og derfor også bøger indenfor dette felt og der er 3Rivers Archery (links-sektionen) den største leverandør (nogle af deres bøger kan du så siden støve op på amazon.uk hvis du vil spare lidt). En nævneværdig bog der går på tværs af buetyper og udstyr er The Timeless Bowhunter, som er en rigtig god bog og indføring i hvad buejagt er og hvornår de forskellige slags udstyr har deres berettigelse.

Jeg vil også anbefale dig at læse litteratur-artiklen her på sitet om gode buebøger. Det er dog også hovedsageligt for tradionelle bueskytter men der nævnes flere gamle bibler som er interessante for alle buejægere.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Besvar