3D jagt tøj til bue jagt???

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
Brugeravatar
skoholm
Geografisk sted: kolding

3D jagt tøj til bue jagt???

Indlæg af skoholm » 11. sep 2008, 18:12

Vil bare hører om der er nogen, der har nogen erfaringer med 3D camoflage jagttøj. Hvad skal man vælge?? Hvor kan man købe det.

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 11. sep 2008, 20:53

Jeg bruger King of the Mountain. Det er af uld, hvilket jeg synes rigtig godt om, og så har det nogle naturlige farver uden de helt vilde kontraster. Desuden så er uldstoffet ikke mindst stille og reflekterer ikke sollys unødigt meget, hvad nogle kunststoffer godt kan gøre. Man får dog også lov til at betale for det skulle jeg hilse at sige. Men kan man arrangere at tage noget med tilbage fra USA når man selv eller andre er der så kan man spare meget i fragt og told.
Vedhæftede filer
JonJagdBukkelam08.jpg
JonJagdBukkelam08.jpg (70.07 KiB) Vist 11263 gange
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 11. sep 2008, 20:54

Og så ser jeg umiddelbart bagefter at du specifikt spørger til 3D-camouflage og det er det jeg skriver om jo ikke. Jeg har dog et par kunstige blade hæftet på jakken på billedet så lidt 3D er der da :-)
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
skoholm

Indlæg af skoholm » 12. sep 2008, 14:55

Det behøves ikke kun være 3D. Men har konstateret at mit nuværende jagt tøj ikke kan bruges, oilskindsjakke og microfiber bukser larmer temmeligt meget. Men uld lyder som en god ide. Tak for budet :)

Har fundet et sæt 3D på nettet som jeg overvejer at købe.

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... talogCode=

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 13. sep 2008, 09:57

Jeg ved at mange buejægere mener, at den slags har en målbar effekt ved at "close encounters" med vildt og at dyrene vitterligt har meget sværere ved at se en når man er iklædt den slags. Men om det pågældende sæt/fabrikat er bedre eller dårligere end andre ved jeg ikke.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

HDCSmeden

3D kluns

Indlæg af HDCSmeden » 14. sep 2008, 22:43

Hej;
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at 3D har en effekt på kortere hold! har flere gange oplevet at råvildt roligt er gået videre når man bare har stået HELT stille (her taler vi på 15-20 meter)...
-Jeg har prøvet lidt forskelligt og mener at "mossy oak" er det bedste allround mønster til DK forhold; men ellers er det ligegyldigt hvilket fabrikat så længe:
1: det er lydløst
2: relativt tætsiddende
3: Uden reflekser (hvilket noget desværre ikke er :-( )

Mvh
Henrik

Brugeravatar
skoholm

3D kluns

Indlæg af skoholm » 16. sep 2008, 08:58

Ok så må jeg jo have gang i visa kortet. Tak for hjælpen.

Besvar