Hvad koster et kursus til buejagt?

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
davidnielsen

Indlæg af davidnielsen » 4. jun 2009, 22:16

Hej alle,

Hvilken herlig side og sikke mange informationer der findes for en kommende buejæger.

Jeg overvejer at tage buejagttegn med compound bue (har hørt den er lettest at lære at skyde med) og håber der er nogen der kan hjælpe med en pris på selv buejagtkurset samt hvilket prisniveau jeg skal forvente en komplet compound bue skal ligge i?

Er det nødvendigt med komplet nyt jagttøj eller kan det "traditonelle" jagttøj benyttes? Når jeg ser billeder af buejægere er de altid camofleret godt. Hvor meget skal man forvente at betale for et nyt sæt jagttøj?

På forhånd tak for Jeres hjælp.

Mvh.
David Nielsen

Brugeravatar
switchback
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Indlæg af switchback » 5. jun 2009, 10:09

Hvis du skal tage buejagttegn, så skal du have jagttegn. Er den side iorden så skal du kontakte en af buekursus koordinatorerne. Der er f.eks. kurser i Vejen og Sorø. Kontakt Egon Bødtker fra Sydjysk Buelaug i Vejen. Der er aktuelle planer om at at afholde kurser flere steder i DK, men det bliver først fra næste år. Din kursus leder melder dig til prøven som foregår til efteråret. Prisen for kurset er 450,- kr
Egon Bøttker er kursuskoordinator for Jylland, og man kan til enhver tid henvende sig til ham og få de nødvendige oplysninger. Kursus afholdes normalt søndag. Kursusbogen "Lærebog i Buejagt" kan købes direkte hos Hornslet Bogtrykkeri, Tingvej 36, 8543 Hornslet, Tlf. 8699 4511, fax 8699 5549. Efter kursus bliver man indkaldt til buejagtprøve af Skov- og Naturstyrelsen. Prøven aflægges i Vejen. Prøven består af en teoretisk prøve, og hvis den bestås en praktisk skydeprøve, hvor der skydes til 6 dyremål (max. Én forbier).
Men tøv ikke, du skal tilmeldes kurset snarest, for at nå tilmelding til prøven! Når du er tilmeldt kursus og prøve så bliver du automatisk medlem af FADB, Foreningen Af Danske Buejægere. Rent informationsmæssigt ligger foreningen lidt ned nu, men der er både blad og www.buejagt.dk kommer snart i luften igen.

Prisen for en komplet bue afhænger af, ja...der er heldigvis masser af bueshops i Danmark nu. Prøv at tale med Aktivbueskydning.dk, Baldurs, Danage, buegrej.dk....prisen er ca. det samme som en riffel.

Du skal være godt kamufleret, men vigtigt af alt have bunker af tålmodighed og kunne sidde stille. I år har jeg haft 5 bukke indenfor de maksimale 20 meter, trukket på 2 af dem, men endnu ikke afgivet en pil. Sidder blot stille i alm camotøj og i den rigtige vind, og får masser af andre gode oplevelser.

Træk og slip

NB jep det er en god side, især når man har kastet sig over langbuer :roll:

Besvar