Start med buejagt

Fortæl historier, stil spørgsmål, giv tips og gode råd eller læg op til debat.
Besvar
Guldbech.inc

Start med buejagt

Indlæg af Guldbech.inc » 7. feb 2010, 20:55

Hey herinde jeg vil igang med at gå på bue jagt jeg har jagttegn og har tidligere gået på riffeljagt men stoppede med det for flere år siden. Jeg bor i fredericia og har taget kontakt til den lokale bue forening. Men da de ikke har compound buer til udlåning så jeg skal jo nok ha mig en bue på et tidspunkt. men kan jeg godt starte med at skyde med de almindelige buer eller skal jeg starte med en compound bue. Er der ellers andre ting eller artikler i mener jeg skal sætte mig ind i inden jeg begynder på det her.

Med venlig hilsen

Bo

MichaelGP
Geografisk sted: Sandby

Start med buejagt

Indlæg af MichaelGP » 17. feb 2010, 13:54

Hejsa Bo,

Du kan sagtens starte med at skyde traditionelt og saa skifte til compound senere, hvis det er det du oensker. Der er naturligvis en stor forskel paa maengden af traening paakraevet for at kunne bestaa buejagtproeven!

Med compoundbuen boer man kunne traene sig op til jagttegn paa ganske kort tid, saa det handler i virkeligheden om, hvor ivrig du er for at komme paa jagt med en bue:-)

Se mere hos foreningen af danske buejaegere fadb.dk eller hos de mange bueforhandlere (ex baldurs archery). Google buejagt, saa kommer du langt.

Traek og slip!

/Michael

Besvar