Hvordan undgår jeg tab af pile?

Hvad er instinktiv skydning, hvordan fungerer det og hvordan bliver man præcis? Stil spørgsmål og få svar her.
Besvar
Alexander Remus
Geografisk sted: København

Hvordan undgår jeg tab af pile?

Indlæg af Alexander Remus » 15. mar 2004, 08:45

Jeg købte mig en fabriksfremstillet langbue sidste efterår og nogle alupile og har øvet mig lidt med den ude i skoven. Det, der har ødelagt glæden for mig i nogen grad er, at jeg har tabt ret mange pile til 75kr. stykket ved bortskydninger. Jeg har desværre i øjeblikket hverken tid eller faciliteter for at fremstille eget grej og selv om hjemmelavede pile godt kan være billigere, ville jeg af den grund ikke være mindre ked af for mange tab. Jeg må her bemærke, at jeg synes,at alupilenes farve er grøn og nærmest kamouflage og derfor ganske uhensigtsmæssig og de orange faner hjælper kun lidt, fordi de jo ikke er ret store. Er der nogen faciliteter i Københavnsområdet, hvor man kan øve sig i skydning og være nogenlunde sikret mod alt for mange tab af pile?

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 15. mar 2004, 09:01

Grøndalscentret i morgen aften tirsdag den 16. kl 19. KBL (Københavns Buelaug) skyder i vinterhalvåret i Grøndalscentret og i sommerhalvåret i Valby Parken. Der er træning fra kl. 19 og fremefter hver tirsdag og torsdag, og der er mange langbueskytter.

I Grøndalsentret kan du være uheldig at knække en pil hvis du ikke rammer skiven, men det er ikke så normalt. I Valby er der en flad græsplæne, som pile kan glide ind under, men der er metaldetektor, så det er som regel muligt at finde frem til sine pile igen.

Vel mødt!

Mvh Jon

Alexander Remus
Geografisk sted: København

Indlæg af Alexander Remus » 15. mar 2004, 18:04

Mange tak for et hurtigt svar. Desværre harmonerer træningstiderne ikke med mine arbejdstider. Når man melder sig ind i buelauget, er faciliteterne så også tilgængelige udenfor de officielle træningstider.

Alexander

Besvar