Begynder

Hvad er instinktiv skydning, hvordan fungerer det og hvordan bliver man præcis? Stil spørgsmål og få svar her.
Besvar
Gæst

Begynder

Indlæg af Gæst » 13. jun 2004, 20:03

Hej...

Jeg er lidt interesseret i hvordan man kommer igang med at skyde med bue for sjov. Jeg vil gerne vide hvilke buer man eventuelt skal gå efter?Om der er sværhedsgrad på buerne eller man bare skal vælge efter godt håndværk?

Mvh Jimmy

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 15. jun 2004, 09:19

Sværhedsgrad med hensyn til at skyde med den eller at bygge den selv?

Jimmy

Indlæg af Jimmy » 26. jun 2004, 14:18

Sværhedsgrad mht. skydning. Nogle buer må være strammere end andre og nogle er måske også mere velegnet til et mere all-round brug? jeg har ikke den store ekspertise så jeg ville bare lige have et lille vink til hvilke ting man skal kigge efter og hvilke der er helt udelukket.

mvh jimmy

plet skud

historen om skydning

Indlæg af plet skud » 21. okt 2004, 13:01

hej jeg er en dreng på 13 som er ivrig bue elev er der nogen der hved noget om den gamle bue skydning :wink: :?:

Gæst

Re: Begynder

Indlæg af Gæst » 21. okt 2004, 13:02

Gæst skrev:Hej...

Jeg er lidt interesseret i hvordan man kommer igang med at skyde med bue for sjov. Jeg vil gerne vide hvilke buer man eventuelt skal gå efter?Om der er sværhedsgrad på buerne eller man bare skal vælge efter godt håndværk?

Mvh Jimmy

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 25. okt 2004, 09:56

Enten så kan få hjælp af dine forældre til at købe eller lave en bue og så gå i gang hjemme i haven, hvis I har en pæn stor have og ikke bor midt i et parcelhuskvarter :D

Hvis du har lidt svært ved at få hjælp til det og du bor et sted hvor det ikke er til at komme til at skyde uden at være til fare for nogen så vil jeg foreslå, at du finder en klub i nærheden af hvor du bor. Hvis du bor i København så har Københavns Bueskyttelaug en rigtig god børneafdeling. Der er rigtig mange af dem som skyder med langbuer, og der bliver også holdt kurser i hvordan man selv kan bygge sin egen bue.

Så det afhænger lidt af hvor du bor.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Gæst

Indlæg af Gæst » 30. jan 2005, 22:25

Hej alle.
kan nogen hjælpe mig med at finde et sted hvor jeg kan købe træningspile til min langbue? Buen er en 68 tommers sag fra Sam Wha Archery på 35 pund. Har engang haft nogle carbonpile med simple stålspidser på nogle og halvfjerds cm. længde, og vil gerne have disse igen! Det jeg bliver tilbudt når jeg forhører mig hos alm. jagt og fiskeri butikker er korte, tunge glasfiberpile på ikke over ca. 65 cm. længde Jeg bor i vendsyssel ( hjørring ), og vil gerne vide om der ikke findes et sted heroppe hvor der handles med proffessionelt udstyr?
M.V.H.Henrik

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 31. jan 2005, 09:20

Det der er tættest på dig er nok Baldurs Archery i Brande. Deres hjemmeside er:
http://www.baldurs-archery.dk/

Der skulle du kunne få det du har brug for.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Besvar