økoisolering som pilefang

Hvad er instinktiv skydning, hvordan fungerer det og hvordan bliver man præcis? Stil spørgsmål og få svar her.
Besvar
Rumblebeast
Geografisk sted: Vancouver B.C

økoisolering som pilefang

Indlæg af Rumblebeast » 29. aug 2005, 16:09

Jeg har skudt lidt på hørisolering. Det er købt i http://www.genbyg.dk/ og koster ca 150 kr. Jeg har kun skudt ca 50 skud og det kunne man ikke se på høren. Jeg tror det kan tåle en masse straf da pilene ikke går særligt langt ind.

Pilene er skudt fra ca 10 m. Træpilene med en ca 40# elmerecurve og alupilene med en 60# compound. Som man ser hænger træpilene lidt men jeg tror det kan afhjælpes ved at bruge en skive af tykt pap feks en papkasse.
Vedhæftede filer
pile fang.jpg
pile fang.jpg (48.45 KiB) Vist 7143 gange
closeup.jpg
closeup.jpg (48.76 KiB) Vist 7143 gange

Olaf
Geografisk sted: Tommerup

Indlæg af Olaf » 2. sep 2005, 10:16

hej , Det ser ud til at være nogen gode skiver!

Kunne du ikke prøve at skyde med broadhead på de skiver så vi kan se om de også kan holde til det :)

Olaf

Rumblebeast

Indlæg af Rumblebeast » 2. sep 2005, 10:52

Jo det skal jeg nok næste gang jeg er i Sverige. Det er nemlig der jeg er ved at bygge og derfor har isolering liggende. Høren er ret sej at skære i. Man trækker let filtede klumper ud hvis man bruger en sav og jeg frygter at broadheads vil gøre det samme. Men jeg skal nok prøve - så må vi se!

Bjørn

henrikrose

Indlæg af henrikrose » 18. sep 2005, 10:42

Hej Jeg kan også anbefale råuld. Det kan pakkes i et net og stoppes i en pappkasse. Stopper enhver pil. Ulden skal blot vendes når pilene har lavet en kanal. Ved ikke om det kan stoppe broadheads, det må prøves.
vh Henrik Rose

Rumblebeast

virker ikke med broadheads

Indlæg af Rumblebeast » 25. okt 2005, 16:59

Jeg har skudt en enkelt pil med et gammelt sløvt 3 bladet smallgame broad head og det kan ikke anbefales. Jeg lavede næsten et gennemskud og pilen var meget svær at få ud - både den ene og den anden vej.

Bjørn

Besvar