nybegynder

Hvad er instinktiv skydning, hvordan fungerer det og hvordan bliver man præcis? Stil spørgsmål og få svar her.
Besvar
preben

nybegynder

Indlæg af preben » 2. apr 2006, 18:43

jeg har meldt mig ind i den lokale bueskytteforening, for at lære at skyde med bue.

mit mål er, at inden for tre år, at tage jagttegn til bue(langbue). jeg har gået på jagt siden jeg var 16 (ca.28 år)

jeg ville være glad, hvis i kunne hjælpe mig m. følgende spørgsmål.

jeg bruger nu en recurve m. 32 lbs træk. skal jeg blive ved m. at bruge den ell. skal jeg hurtigst muligt begynde at træne med en "rigtig" bue?

jeg bruger ikke sigtemidler, og skyder bedst når jeg trækker som en "eksplosion" jeg sigter faktisk ikke, men skyder når bue er spændt og jeg rammer ankerpunktet, hvor klubben siger at man skal trække langsomt op, sigte, for derefter at lade skudet gå. hvad er bedst ?

jeg holder i øjeblikket mine fingre samlet ca. to fingerbredder under nock punktet, men kan se på(billeder, film) at mange andre har en finger over og to under. hvad skal jeg vælge ?

jeg er godt klar over at det kræver tusindvis af skud for at blive en blive en habil bueskytte, men jeg vil gerne fjerne de fleste "unoder" inden det bliver en dårlig vane, som man så senere skal prøve at fjerne. Jeg efterlyser simpelhent nogle retningslinier/råd så jeg starter rigtigt. Jeg har skudt lerduer i mange år, og ville ønske at nogle i starten havde givet mig den rigtige vejledning.

der er måske også andre nybegyndere derude som har de samme spørgsmål som jeg har.

Olaf
Geografisk sted: Tommerup

nybegynder

Indlæg af Olaf » 5. apr 2006, 10:37

Hej

Det ville væere en god ide at læse artiklen : " Lær at skyde med bue" her på hjemme siden og evt. købe de bøger Jon anbefaler. http://www.bueogpil.dk/modules.php?op=m ... =10&page=1

Og artiklen artiklen: "Om at bestå buejagtprøven med langbue" af Rasmus Skjoldman" http://www.bueogpil.dk/index.php?name=N ... cle&sid=24

Olaf

Besvar