Danmarksmesterskab i længdeskydning med bue og pil

Her kan man sætte opslag op om alt der vedrører bueskydningsturneringer.
Besvar
Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Danmarksmesterskab i længdeskydning med bue og pil

Indlæg af JonJagd » 31. jul 2004, 23:50

Hej alle

Så er det med at få tilmeldt sig det nyeste indenfor traditionel bueskydning. Det drejer sig om det første Danmarksmesterskab i længdeskydning med bue og pil, som afholdes af Fyns Buemagerlaug. Der er noget at glæde sig til. For det første er foreningens arrangementer altid spændende og værd at møde op til, med bl.a. mulighed for at erhverve sig nogle gode præmier. For det andet er denne turnering lige noget for buebyggere og andre der interesserer sig for traditionelle buer og pile. Så skynd jer at tilmeld jer. Der kan læses mere om arrangementet og tilmelding ved at klikke her.

Det kan jo også være at man kan arrangere fælles kørsel, hvis der er flere fra samme område, som vil afsted.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Rune J
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Rune J » 1. aug 2004, 13:35

Hvor bliver det afholdt, og hvornår? Hilsen Rune

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Re: Danmarksmesterskab i længdeskydning med bue og pil

Indlæg af JonJagd » 1. aug 2004, 18:48

UPS. Der gik noget galt med linket i mit første indlæg :oops: :
JonJagd skrev:Der kan læses mere om arrangementet og tilmelding ved at klikke her.
Jeg prøver igen:
Der kan læses mere om arrangementet i bueogpil.dk's kalender eller ved at klikke her
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

aaldog
Geografisk sted: Møn

Indlæg af aaldog » 18. aug 2004, 19:47

Hvem var med, er der nogen der vil fortælle lidt om turneringen? Og evt. om vikingebueskydningen. :D

John

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 19. aug 2004, 09:38

Hej John

Af dem her på forummet var undertegnede og Olaf med til DM i længdeskydning. Det var en rigtig god dag, hvor der både blev lavet 4 danske rekorder, der blev skudt efter æblet på "hovedet" af en dukke med melonhoved, der blev skudt efter flyvende freesbees, cloutskydning og skydning med spyd og kastetræ. Så det var en meget underholdende konkurrence.

Jeg afventer resultaterne fra Fyns Buemagerlaug, men kan sige her, at det længste der blev skudt med en helbue (en bue af ét stykke træ) var omkring 225 m og det længste med en lamineret var ca. 233. Helbuen var designet som en kraftig Holmegårdsbue og den laminerede var Olafs refleks-defleks-bue af ipe og bambus. Buen kan ses i dette indlæg og herunder:
Billede

Mht. DM i vikingebueskydning, så er der kommet nogle resultater op på Peter Svinkløvs hjemmeside. Man kan finde hans side i linksektionen.

Jeg har selv et par artikler om længdeskydningen på bedding. Desuden blev jeg selv og andre interviewet af fotojournalisten Geert Mørk. Hans artikel kommer i Jyllands Posten på lørdag, så det bliver spændende at se. Den indeholder også noget om DM i Vikingebueskydning i Ribe.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

aaldog
Geografisk sted: Møn

Indlæg af aaldog » 19. aug 2004, 18:33

Mange tak, det lyder spændende. Jeg ville gerne have været med på tilskuerrækkerne, men havde andre aftaler. En god historie kan også være utroligt underholdende, så jeg må vist ud at købe Jyllandsposten...

Besvar