EM i 3D i Spanien

Her kan man sætte opslag op om alt der vedrører bueskydningsturneringer.
Besvar
Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

EM i 3D i Spanien

Indlæg af JonJagd » 16. okt 2008, 10:19

I morgen drager 6 danske bueskytter til EM i 3D i Punta Umbria i Spanien. De 6 danske skytter er:

Rasmus Skjoldmand - Herre Senior Langbue
Torben Henkel - Herre Senior Langbue
Unni Eriksen - Herre Senior Langbue
Tom Hendriksen - Herre Senior Compound
Flemming Knudsen - Herre Senior Compound
David Hauge - Herre Senior Compound

Af de tre langbueskytter deltog Rasmus Skjoldmand fra Københavns Bueskyttelaug og Unni Eriksen fra Roskilde også i VM i 3D i Ungarn i 2007. Torben Henkel fra Københavns Bueskyttelaug er ligesom de 3 compoundskytter med for første gang til et international mesterskab i FITA 3D.

Der har været stor aktivitet indenfor 3D i Danmark siden VM sidste år, og selv om det er 6 erfarne konkurrenceskytter (de fleste med international erfaring), som har kvalificeret sig til EM gennem deres resultater til Danish Open i Nr. Snede i maj i år, der drager af sted vil konkurrencen blive hård, så det bliver spændende at følge med i hvordan de tre danske skytter klarer sig.

Det skulle være muligt i de kommende dage at følge med i programmet og resultaterne fra skydningen på følgende webadresser:

Website for 3D European Championships, Punta Umbria (Huelva) Spain

Deltagere

Billeder af banen

Debatforum indlæg fra VM sidste år: VM i 3D i Ungarn
Senest rettet af JonJagd 26. jun 2009, 15:23, rettet i alt 2 gange.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

EM i 3D i Spanien

Indlæg af JonJagd » 16. okt 2008, 10:25

Jeg fik i går et sms-telegram fra Rasmus:

"Hej jon.god træning.skyder mod nr 1.giovani.gr nr 13.klar.deres udsendte.spanien"

For de uindviede betyder det at Rasmus er i patrulje med Davide Govoni fra Italien, som blev verdensmester i 3D med langbue i Ungarn 2007. Så hvis Rasmus kan hægte sig på Govoni så burde han være godt med ;-)

Skydningen starter i dag, så det bliver spændende at se hvordan dagen forløber.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Resultater efter 1. dag til EM i 3D

Indlæg af JonJagd » 17. okt 2008, 08:14

Godmorgen

Så er den første dags skydning overstået og resultatet er at Rasmus Skjoldman fra Københavns Bueskyttelaug ligesom til VM i Ungarn sidste år er den eneste dansker, der gik videre fra gårdsdagens kvalifikationsrunder. Rasmus har udvist stærk og sikker skydning og blev nummer 13 og skød sig derved ind blandt de (vistnok) 16 skytter som går videre til næste runde. Torben Henkel endte som nummer 18 mens Unni Eriksen skød sig ind på en 19. plads i klassen for herre senior langbue, som tæller 21 skytter.

Resultater

Billeder fra banen

Ingen af de danske compoundskytter er gået videre hvilket selvfølgelig er skuffende. De indtog henholdsvis 18, 19 og 21. pladsen uden af de 29 herre senior compound-skytter.

Det bliver nu utrolig spændende at se hvordan Rasmus klarer dagens skydning.
Senest rettet af JonJagd 17. okt 2008, 19:59, rettet i alt 3 gange.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

jazha
Geografisk sted: Borum Byvej 10

Indlæg af jazha » 17. okt 2008, 10:59

Respekt til Rasmus- håber han rykker i dag.
Hoka hey.
Jazha

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 17. okt 2008, 20:10

Der er nu kommet flere resultater op på http://www.european3d.com/index.php?opt ... &Itemid=47.
Resultatsiden er muligvis endnu ikke helt opdateret med dagens sidste resulater for jeg har lige fået vide fra Rasmus, at han skød fantastisk i dag og endte som nummer 6 og derfor ikke er blandt de 4 skytter der går videre i finaleskydningen i morgen. Nummer 6 til EM er et resultat Rasmus selvfølgelig er lykkelig over og det forstår jeg sandelig godt. Især når man føler at man skød op til sit bedste (og blandt andet slog verdensmesteren :-) ). Det er vist det flotteste resultat for en dansk langbueskytte i nyere tid.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Merlit
Geografisk sted: Århus C
Kontakt:

Indlæg af Merlit » 18. okt 2008, 03:14

Tillykke med de flotte placeringer :-)

Brugeravatar
SRN
Geografisk sted: Kbh

Indlæg af SRN » 19. okt 2008, 15:07

Hold da op, sikke nogle resultater :shock:

Tillykke :!:
Mvh

Steen

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 20. okt 2008, 20:55

Hermed en lille hilsen fra Rasmus Skjoldman efter hjemkomsten fra Spanien
Jeg har lige været i punta umbria spanien. Vi var 3 compound skytter og 3 langbue skytter af sted for danmark. Jeg er langbue skytte. Konkurencen var hård, for der var mange deltagerer som vi genkendte fra vm. Jeg havde sat nogle del mål for min deltagelse. Jeg skulle klare cuttet. Et cut er de 16 bedste efter 40 mål. Det klarede jeg. Så ville jeg gerne banke nr 1 i verden. Davide govoni, en lille tæt italiener. Han ligner en stål fjeder! Det klarede jeg ikke mindre en 2 gange. Så ville jeg gerne klare 2 cut, de 8 bedste. Hurra jeg var med. De skød alle super godt. Jeg kunne dog ikke hænge på i de 4 bedste. Jeg var et mål fra. Jeg manglede 10 points, men nok til en 6 plads. Det var heldigvis en svensker der vandt guld. Stort tillykke.

http://www.european3d.com/index.php?opt ... &Itemid=41
Billede

Rang liste:langbue
Rasmus skjoldman: nr 6
Torben henkel : nr 19
Unni eriksen : nr 20

Compound:
David hauge nr 18
Flemming knudsen 19
Tom henriksen nr 21

En super tur med hård modstand, hvad man vel kan se af resultaterne.
En stor tak til Københavns Bueskyttelaug, skade dyr bekæmpnings firmaet kryb væk, teknisk erhvervs skolecenter og net2test for deres store støtte til mig.

Rasmus Skjoldman, Vanløse 20/10-08

Besvar