Newbies til træf i Vejen

Her kan man sætte opslag op om alt der vedrører bueskydningsturneringer.
Besvar
Brugeravatar
switchback
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Newbies til træf i Vejen

Indlæg af switchback » 3. jun 2010, 08:59

Vi er et par stykker fra Nordjyske Buejægere der regner med at drage til Vejen og kigge traditionelle buer den 26. og 27. juni, samt deltage i skydningerne.

Spørgsmålene er mange da ingen af os prøvet slige stævner før, faktisk har vi ikke set langbue skytter andet end i film, og nettet.

Buerne er en one-piece homemade ask og en Trophy med en anelse carbon fra Falco.

Hvilke krav til pilene/spidser?
Hvor lange afstande skyder man på?
Hvordan gives point?

Hold jer endelig ikke tilbage med gode råd. Vi vil gerne dukke velforberedte op.

Regner med at komme lørdag tidligt og overnatte i telt. Så er der tid at 'suge' viden til sig.

Lynge & Haller

Henkel

Newbies til træf i Vejen

Indlæg af Henkel » 3. jun 2010, 11:01

Til alle 3D stævner er kravet fieldpoint's og til dette stævne er der valgfri pile måske udtaget hel-ved's buer hvor træpile vil være det naturlige valg. Afstanden er 5 til max. 30m
På dyrene er der en hjertering og en lungering og de giver 10 og 8, resten af dyret 5 på første pil, anden pil 7-5-2.
Jeg skyder selv med Black Widow's dagsformen må afgøre hvilken model.Jeg plejer at deltage med min 12årige søn, ren far og søn hygge. vi ses

Fisker
Geografisk sted: Rynkeby, Fyn

Indlæg af Fisker » 3. jun 2010, 18:26

Hej Swithback

Om lørdagen plejer der at være utraditionel skydning. så husk flu-flu pile og også gerne blontpile. der skydes normalt om vin efter lerduer, og andre bevæglige mål.

Håber vi ses :D

Benjamin Larsen
"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." - W.C. Fields

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Indlæg af JonJagd » 3. jun 2010, 19:32

Fedt at høre når der kommer nogle helt nye ind som skal have deres første turneringsoplevelser med langbuen:-) Glæd jer til Vejen Traditionel Træf men forbered jer på en svær skydning. Det vil blive sjovt og lærerigt!
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

Brugeravatar
switchback
Kontakt:

Indlæg af switchback » 4. jun 2010, 08:54

Tak for informationen.

Og ja det bliver spændende. 30 meter lyder godt nok langt.

Det er hvisket mig i øret, at man 'helst' skal skyde med træpile og de skal være nummerede.

Til en langbue, er det nok med 3 snoede flu flu fjer? Pilen er jo lidt tungere en til compounden.

Blunt eller judo? Foretrækker absolut judo pga holdbarhed og formoder at begge fåes til træpile.

Henkel

Indlæg af Henkel » 4. jun 2010, 10:28

30m ER uhyggeligt langt med en træbue og træpile, med en fiberbue bruger du bare de pile du har ,der er ingen skelnen ved dette stævne.
Ang. flu-flu, er det lidt et spørgsmål om hvor langt du vil gå for at lede efter den
Du får ikke brug for en pil med både flu-flu og judo.
Så flu-flu med fieldpoint til flyvende mål og judo til ophængte lerduer, hvis du vil undgå at de borer sig ned i græsset, man kan dog sagtens klare sig med fieldpoints også her

Brugeravatar
switchback
Kontakt:

Indlæg af switchback » 23. jun 2010, 11:44

Inden vi pakker bilen, til Trad træf.

- Er der køb/salg af pile, strenge etc.?
- Er der bål/grill og skal mad og drikke medbringes eller købes

Hvornår plejer det at være færdigt søndag.

Ses dernede lørdag over middag.

Henkel

Indlæg af Henkel » 23. jun 2010, 13:26

der plejer at være salg af forskellige ting,der bliver anrettet grill og bål og ihvetfald om søndagen salg af pølser , morgenmad og øl/vand.
14-15 er vist et godt gæt på et slut-tidspunkt.
Jeg er desværre blevet forhindret i at deltage men god fornøjelse

Brugeravatar
switchback
Kontakt:

Indlæg af switchback » 7. aug 2010, 14:38

I skal da lige have feed back som tak for hjælpen. :oops: Vi har ventet lidt på resultaterne fra Vejen så vi kunne se hvordan det gik, men det går de vist ikke meget op i til sådanne stævner. Det er også ok.

Det var en herlig weekend. Vi kom tidligt lørdag så vi kunne gå lidt rundt og skyde, samt hygge og lære andre langbueskytter at kende. Vi kommer fra Vendsyssel, hvor der ikke er så mange der skyder langbue, så først og fremmest skulle vi lære noget.

Lørdag aften deltog vi i forskellige sjove skydninger. Vi skød en gås og nogle lerduer, så vi fik dækket rødvins behovet :wink:

Søndag morgen spisning og hygge inden vi blev inddelt i patruljer. Fik selv et par hyggelige langbueskytter og en recurvemand i min gruppe. Smadder afslappende og hyggeligt.

Lidt overraskende, da det nu var første gang vi var til stævne, så traf vi ret ofte det vi sigtede på. En smule mere erfaring og så bliver det rigtigt sjovt.

I det hele taget en rigtig dejlig tur. Ville være dejligt, hvis man kunne tiltrække lidt flere 'sælgere/boder' så man kunne se og mærke på nogle varer istedet for at købe i 'blinde' på nettet.

We will be back.

Næste 'stævne' er buejagtprøven med langbuen og træpile i september.

I den forbindelse - og udenfor denne tråd :lol: - kunne jeg vældig godt tænke mig, at høre om jagterfaringer med langbuen.

Lynge & Haller

Besvar