Ny i 3D sammenhæng

Her kan man sætte opslag op om alt der vedrører bueskydningsturneringer.
Besvar
Holten101

Ny i 3D sammenhæng

Indlæg af Holten101 » 2. jul 2010, 10:11

Jeg har tænkt mig at melde mig til SM i 3D til september, hvilket bliver mit første stævne i mange år. Jeg har prøvet at sætte mig ind i de regler som der er linket til her på siden, men er næsten mere forvirret end oplyst:-/

Jeg skyder med en jagtrecurve, 3 finger split, u. sigte, så langt så godt. Men så vidt jeg kan læse mig til må jeg ikke anvendte buekogger, eller gælder det kun nogle klasser?

Jeg bruger normalt kulfiber pile men kan også bruge træpile...er der forskel ved pointtælling i de klasser der er aktuelle for mig ved brug af træ hhv. fiber?

Og...hvilke klasser er overhoved aktuelle for mig med det omtalte udstyr?

Cheers

Henkel

Ny i 3D sammenhæng

Indlæg af Henkel » 2. jul 2010, 13:24

Du hører til i barbue-klassen med din recurve; valgfri pile ,men kogger monteret på buen er ikke tilladt deraf navnet BAR bue, valgfri fingerstilling ved danske stævner men en finger skal røre pilen for at udelukke stringwalking.

>>--------------->

hotshot
Geografisk sted: Skuldevig

Ny i 3D sammenhæng

Indlæg af hotshot » 19. jul 2010, 21:58

hej holten. god ide at komme til frederiksværk i septemper det skal nok blive hygeligt du kan skyde jagtrecurve som barbue eller stille op i langbueklasse med træpille hvis din bue er længere en 60´´hvis det skulle være problem at have et kogger på buen stiller du bare op i buejager klassen vi finder nok ud af det. bue skydning skal sku være sjovt.
Vel mødt frv.bue

Holten101

Ny i 3D sammenhæng

Indlæg af Holten101 » 24. jul 2010, 19:02

Jeg tager alt grejet med til SM;-). Har trænet lidt uden mit vante kogger og må sige at det ikke fungere for mig...koggeret tager tilsyneladende mange af vibrationerne og giver mig et mere roligt skud.

Buejagt klassen lyder interessant:-)

Holten101

Indlæg af Holten101 » 7. sep 2010, 11:06

Nå, så blev jeg en oplevelse rigere efter weekendens stævne:-)

Det gik dog helt galt med klasserne:-(

Jeg blev tilmeldt med min recurve og insisterede på at skyde med kogger på buen, så jeg havnede i Buejæger klassen.
Siden tilmeldelsen har jeg dog købt mig en "langbue"...gåseøjne fordi den kun er 60" og derfor ikke regnes for en langbue (eller recurve for den sags skyld:-().

Nå, men jeg stilled op med langbuen og kogger på buen (jeg var jo alligevel i en skidt klasse).

Jeg gik i patrulje med tre erfarne skytter (meget flinke fyre:-) og fik besked på at skyde fra blå pind...halvejs igennem gik det op for mig at det jo var forkert, nå, men vi blev enige om at jeg blot fortsatte ved barbue pinden.

Jeg var lidt på shaky grund da jeg blot har haft 14 dage til at træne med langbuen. Jeg fik 185 point (hvilke vist sig at være ok alt taget i betragtning)...men det vil blive bedre.

Næste gang tager jeg koggert af buen (irriterende regl, men ikke noget der påvirker min skydning det store) og skyder barbue.

Som ny må jeg sige at klasserne virker lidt sære...særligt buelængden i langbue klassen giver jeg (ikke overaskende) ikke meget for.

Men en kanon dag med behageligt selskab:-)

Cheers

Besvar