Ny video fra Lars Andersen

Hvad er instinktiv skydning, hvordan fungerer det og hvordan bliver man præcis? Stil spørgsmål og få svar her.
Besvar

aaldog
Geografisk sted: Møn

Indlæg af aaldog » 13. feb 2015, 15:43

Han er helt sikkert dygtig, men jeg synes det bliver fremlagt via speakeren at vi helt har misforstået bueskydning f.eks pga Hollywood, og det irriterer mig. Hollywood har jo ikke genopfundet bueskydning og det er ikke alle bueskytter der har benyttet Lars' stil. Lars selv skriver nogle nyttige informationer i videobeskrivelsen, men det er langt fra alle der læser den, og den måde det bliver fremlagt i videoen finder jeg direkte misinformerende. Hvilket er synd, for han er virkelig dygtig!

aaldog

Indlæg af aaldog » 2. mar 2015, 15:49

Jeg (gen)så Hero med Jet Li for nyligt, og lagde mærke til at bueskytterne der skyder helten til sidst i filmen lægger deres pile på højre side af buen, ligesom Lars Andersen gør. Måske det er en regional eller supraregional ting, hvilken side af buen man skyder på?

HLN
Geografisk sted: Tisvilde

Re: Ny video fra Lars Andersen

Indlæg af HLN » 4. mar 2015, 10:39

aaldog skrev:Jeg (gen)så Hero med Jet Li for nyligt, og lagde mærke til at bueskytterne der skyder helten til sidst i filmen lægger deres pile på højre side af buen, ligesom Lars Andersen gør. Måske det er en regional eller supraregional ting, hvilken side af buen man skyder på?
Her er et indlæg der er ret kritisk overfor Lars Andersen-videoens brug af historiske "facts":
https://www.youtube.com/watch?v=rDbqz_07dW4

aaldog

Indlæg af aaldog » 4. mar 2015, 11:05

Udmærket video, og den behandler hvad jeg prøvede at udtrykke i mit første indlæg i denne tråd. Jeg holder fast i at han er dygtig, men at det er en genopfindelse eller genopdagelse af den ultimative bue-kunst holder ikke.

Edit: Og nu kom jeg til det sted i videoen hvor det bliver bekræftet at det generelt er en østlig tradition at skyde på højre side af buen. :)

Trident
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Trident » 5. mar 2015, 17:23

Goddag,

Lars er uden tvivl en rigtig dygtig bueskytte! Mht anlæg af pilen, så må det også handle om hvad der føles rigtigt for den enkelte skytte. Jeg har altid lagt pilen på venstre side af buen, selvom jeg er venstrehåndet. Jeg anvender ligeledes recurvebuer til højrehåndede, fordi det føles rigtigt. Så hvad er mon ultimativt? Jeg synes nu det er fedt at dykke ind i historien, se, læse, lære og afprøve...

Mvh.
Christian

Besvar