Gåsefjer

Stil spørgsmål, debater og få svar omkring det at lave pile.
Besvar
skål!

Gåsefjer

Indlæg af skål! » 8. jul 2019, 20:58

Jeg ville høre om der var nogen der kender til en forhandler af gåsefjer eller andre skandinaviske fuglefjer?
I øjeblikket bruger jeg amerikanske kalkunfjer og vil hellere have fjer fra nogle fugle herhjemme. :D
''Den der søger skal finde''

Brugeravatar
JonJagd
Kontakt:

Re: Gåsefjer

Indlæg af JonJagd » 29. jul 2019, 12:57

Jeg kender ikke lige umiddelbart nogle forhandlere. Til gengæld kan du selv gå ud og finde svanefjer for tiden, da de fælder deres fjer her i løbet af sommeren. Så hvis du tager ud til nogle områder hvor svanerne holder til, så bør du forholdsvis hurtigt kunne samle dig fjer nok til at en god buket pile. Det er de gode kraftige svingfjer du skal lede efter. Det næste skridt er at flække dem med en kniv og slibe fjerribben ned, ved at sætte fjeren i en klampe fra et faneapparat og slibe det på et stykke sandpapir eller en båndpudser.
Knæk og Bræk!

Jon Jagd

ulfr
Geografisk sted: nær Frankfurt/main (Tyskland)
Kontakt:

Indlæg af ulfr » 3. aug 2019, 14:01

As Jon said, best will be to gather and process feathers yourself. If not possible, German archer Frank Riedel sells grey goose feathers in high quality:

http://www.bogenundmeer.de/v_links/visi ... riedel.jpg

Hilsen
ulfr

skål!

Indlæg af skål! » 8. aug 2019, 16:35

Udover købte kalkunfjer har jeg også brugt mågefjer fundet på stranden som jeg derefter har skåret til og brugt med succes indtil videre, undtagen at de holder ikke så længe som andre fjer.

jeg har prøvet ved den lokale sø men synes ikke der er noget.
tak for svar
''Den der søger skal finde''

Besvar